اختلال عملکرد جنسی زنان ممکن است ناشی از دیابت نوع 2 باشد

27 اوت 2019- یک متخصص اختلالات جنسی، خواستار توجه پزشکان به تاثیرات دیابت نوع 2 بر میل جنسی زنان شد. دکتر David Edwards، رئیس گروه مشاوره Primary Care Testosterone  و نایب رئیس هیئت امنای کالج متخصصین جنسی و روابط جنسی، مقاله ای را در مورد این موضوع نوشت.

دکتر Edwards در شماره ی ژوئیه / آگوست مجله ی "Nursing in Practice " نوشت: در گذشته تحقیقات زیادی در مورد مشکلات جنسی مردان به ویژه، اختلال نعوظ  (ED)صورت گرفته است.به این دلیل که علائم و نشانه های اختلال عملکرد جنسی مردان نسبت به زنان، آشکارتر و قابل اندازه گیری است، به عنوان نمونه ای کلاسیک می توان به اختلال نعوظ یاED  ، اشاره کرد.

این عدم تعادل در مطالعات به تدریج کاهش خواهد یافت زیرا مطالعات بیشتری در مورد عملکرد جنسی زنان در حال انتشار است. این عدم دانش به دلیل برخی تعصبات جنسیتی نیست بلکه بیشتر به این دلیل است که این مشکلات در زنان بطور کلی پیچیده تر هستند.

علائم اختلال نعوظ می تواند شامل نوسانات خلقی، سیستیت، واژینیت، افسردگی، خشکی واژن و فقدان لوبریکیشن و نداشتن میل جنسی باشد. اما ممکن است این علائم لزوماً با دیابت نوع 2 در یک زن مرتبط نباشد.

دکتر Edwards اظهار داشت که "عوامل روانی اجتماعی" اغلب در کاهش میل جنسی نقش دارند، به خصوص وقتی شخصی فهمیده است که به یک بیماری مزمن مبتلا می باشد.

درمورد مشکلات جنسی زنان تحقیقاتی انجام شده است، که دکتر Edwards با برجسته نمودن یک مطالعه گفت: نتایج این تحقیق نشان داد که افسردگی نقش مهمی در کاهش میل جنسی زنان دارد. با این حال، مدیریت افسردگی می تواند سلامت روان را بهبود بخشد که به نوبه خود می تواند از بروز مشکلات جنسی جلوگیری کند.در این مقاله همچنین طیف گسترده ای از گزینه های درمانی برای زنان مبتلا به دیابت نوع 2 که ممکن است مشکلات جنسی را تجربه کنند، معرفی شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/aug/female-sex-dysfunction-could-be-affected-by-type-2-diabetes,-sex-expert-claims-92368207.html